tirsdag 26. januar 2010

En interiør-schizofrensks bekjennelser.

Jeg er på ingen måte en som brøyter nye veier i interiørets univers. Men en ting er sikkert: når jeg ser noe jeg liker, så blir det fart på sakene! Problemet mitt er at jeg liker så utolig mange forskjellige stiler samtidig! Stiler som overhodet ikke går så godt sammen. Så når jeg ser i interiørblader, eller er i interiørbutikker, så er det så utolig mange stemmer som roper og river og drar i meg. Jeg har ikke funnet noe navn til dem ennå, det kommer kanskje etterhvert.




Den mest fremtredne stemmen de siste årene har tatt meg i retningen av den mer monokrome og minimalistiske stilen. Der den minste interiørdetalj er nøye gjennomtenkt, og har sin faste plass.




Men hvordan skal det gå med en stakkar som oftest har både 3 og 4 forskjellige prosjekter på en gang, som er impulsiv, og noe rotete av seg? Med en mann som skal ha cder og dvd-samling og spillkonsoller og ledninger her og der.. Det er jo døden å skulle ha rene linjer, brettekanter, hvor alt har sin faste plass! Derfor har en ny stemme begynt å overdøve den forrige, nemlig den som liker farge og det litt mer tilfeldige og lekne.






Men det liker ikke kjøkkenet, eller stua, eller spesielt soverommet, det kaldeste rommet av dem alle :) De gjør opprør. Slike hippie-fakter er ikke velkomne... de finner det nærmest vulgært! Jeg har ihvertfall ikke klart å kombinere dem med suksess her hjemme, og har til gode å finne en fin og naturlig balanse andre steder. Jeg skulle hatt 2 hjem! Og det er uten å nevne de siste stemmene!

(Bilder fra Villa collection og Bloomingville).



4 kommentarer:

  1. Fin blogg du har! Og dette innlegget kjenner eg meg så absolutt igjen i, alt for mye inspirasjon og impulsivitet;) Løsningen på manneproblemet her (nå me omsider får oss eit hus) blir eit eget rom til alle ledninger og andre rare ubrukelige(?) trykketing, svære høgtalere+++! Da er det bare å bestemme seg for ein eller fleire stiler i resten av huset. Eller?;)
    Fine bilder!

    Ha ein flott kveld!
    Mvh Gina

    SvarSlett
  2. Hei Lille

    Helt enig med deg, drømmer om å ha flere hus i ulike stiler, men det er et stort MEN, jeg vil jammen ikke gjøre husarbeid på flere enn ett sted, det holder i massevis.. :)

    Nydelige bilder her, smeltet helt av nåleputen!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Hei! Har ikkje fått eit slikt rom enda, men det er absolutt planen når me får oss hus;) Litt missvisandes skrevet i sted, så det er fortsatt ein drøm!

    God helg!:)

    SvarSlett
  4. Hihi...! Eit gjenkjenneleg problem! Her hos oss likar vi filosofien "mix don't match"... Vi blandar reine linjer, nytt og gammalt, stramt og koseleg. Og eg liiikar det!! :) Men eg ønskar meg eit stort og fancy hus med rom for alle dei stilane og tinga som ikkje passar inn i rekkehuset mitt no...

    Lukke til med ditt!

    SvarSlett