lørdag 25. september 2010

Vognteppe in-the-making.




Etter all sannsynlighet får vi ei lita jente i februar, og det første jeg gjorde da jeg kom hjem etter beskjeden var å starte på et lite vognteppe. Mitt første, og definitivt ikke mitt siste! Du så gøy det er å mikse og trikse med ulike stoffer!

Her henger det, fortsatt uten fyll og bakside, i skjønn forening med mine første gaver til mitt ufødte barn. Heklet bamse og stabletårn (som også kan brukes som rangle) begge fra Sebra, oppi vuggen vi tilfeldigvis ramlet over i går! Jeg har lett så lenge etter en baby-vugge med et litt "brukt" preg! Vips så sto den i en butikk vi sjelden er i, som egentlig ikke selger møbler. Selv om jeg er utrolig glad i lilla, så vil vi antakeligvis pusse den ned, og male den på nytt i en litt dusere farge.

Nå må jeg bare få kjøpt meg tynn platevatt, så får jeg teppet ferdig. I samme slengen lagde jeg et par smokkesnorer, som jeg enda ikke har fått knipset, og går nå rundt og funderer på hva annet baby-stæsj det går an å lage. Prøvde meg på smekke for litt siden, men den ble altfor liten... Skulle gjerne kunnet hekle, for da ville jeg heklet et vogn-oppheng. Får se om jeg ikke kan finne noen som kan hekle små figurer på bestilling (tips mottas med takk!)

1 kommentar:

  1. Hei, Lille!
    Takk for utruleg koseleg kommentar på bloggen, så oppmuntrande og kjekt!
    Og vi ventar jo kvar vår vesle i same månad, spennande og utruleg herleg å skulle bli kjent med dei små mirakla. Så fine fargar på vognteppet! Det er kjekt med slikt som får tida til å gå :)
    Har ikkje vore innom bloggen din før, men det skal eg absolutt gjere igjen, så eg legg deg til på sida mi, om det er greitt.

    Håpar du har ein god laurdag :)

    Camilla Jørgine

    SvarSlett